Eliah Sahil is een gecertificeerd biologisch cosmeticamerk dat de natuur als voorbeeld neemt en alle grondstoffen uitsluitend in hun zuiverste vorm verwerkt. Eliah Sahil maakt geen gebruik van chemisch gemodificeerde ingrediënten of irriterende oppervlakte-actieve stoffen. De hoogwaardige essences uit kruiden, bloemen en mineralen worden met zorg geëxtraheerd en verwerkt. Dit zorgt ervoor dat de rijke actieve ingrediënten, zoals rozen- of zeepnotenzaadolie, helende klei of ginseng, hun volledige effect kunnen ontvouwen. De grondstoffen worden verkregen uit gecontroleerde biologische teelt. Om dit te garanderen, werkt het merk nauw samen met boeren in India. Dit omdat Eliah Sahil zich inzet voor de natuur en alle levende wezens op de planeet. Elk product is gegarandeerd veganistisch, dierproefvrij en exclusief geproduceerd in Oostenrijk.
Het merk lanceert regelmatig nieuwe innovatieve producten zoals de poedershampoo voor het wassen van nat haar. Vergeleken met een conventionele vloeibare shampoo, die voor 70% uit water bestaat en synthetische stoffen bevat, maakt Eliah Sahil poedershampoo die opvalt door zijn natuurlijke ingrediënten zoals helende klei, shikakai en zeepnoot. Verpakt en verkocht in een handige, lichtgewicht aluminium bus is het ook de ideaal om op reis mee te nemen.
Eliah Sahil is een zero-waste merk, wat betekent dat alle producten worden verkocht zonder wegwerpverpakkingen. Elke verpakking is 100% recyclebaar of biologisch afbreekbaar. Dankzij een innovatief navulconcept kunnen de poedershampoo-verpakkingen gemakkelijk worden hergebruikt. Het merk ziet volledig af van standaard papieren etiketten en vertrouwt in plaats daarvan op een innovatieve oplossing van gemalen meel. Deze etiketten vereisen 80% minder water tijdens de productie en de regenwouden worden gespaard.
Eliah Sahil haalt haar zuivere ingrediënten uit de natuur en vindt het daarom vanzelfsprekend om iets terug te geven aan het milieu. Elk product in het assortiment steunt duurzame en sociale projecten over de hele wereld. Zo gaat ongeveer 50 cent van de prijs van elke verkochte kindershampoo naar Allin Mikuna – Kinder gesund ernähren, een liefdadigheidsinstelling die zich samen met Plan International inzet voor de gezonde voeding van kinderen. Het merk steunt ook het Blühende Wiesen-project (Bloeiende Weiden) dat de bijenteelt ondersteunt en de vergroening van het landschap bevordert om wilde bijen te beschermen.
Eliah Sahil is winnaar van talrijke onderscheidingen, o.a. Winner Natural & Organic Awards Scandinavia 2021, Winner European Green Award 2021, Winner Best New Product Award 2020, Winner Healthy Living Award 2018 en Winner Energy Globe Award 2013. Lees hier meer